zaterdag 4 november 2017

El poder amarillo

Al ruim zes weken fiets ik nu met Anja door het mooie Argentinie. Ligfietsen en velomobielen is een ver van m'n bed show geworden. Al weken draait het allemaal om fraaie maar soms ook slopende ritjes op m'n Santos Travel Lite. Ligfietsers ben ik hier nog niet tegengekomen en velomobielen al helemaal niet.

Van al dat rechtopfietsen word je knap moe. Dus houden we regelmatig een rustdag of twee om lekker te luieren en/of met een liter Salta Cerveza Rubia op een terrasje te zitten.

Vanochtend zaten we  heerlijk op de beschaduwde plaza van het stadje Cafayate. Eigenlijk  gewoon druk bezig met een 'dolce far niente'. Tot ik met een klap weer ineens bezig was met velomobielen.

Uit de richting van de grote stad Salta draaide met luid motorgeronk een bijzonder voertuig het rustige plein op. Knalgeel was ie en opvallend vormgegeven. De eigenaar stapte uit en verdween in een van de winkeltjes. En binnen een paar minuten zag ik het ook hier gebeuren: de wonderbaarlijke kracht van het mooie geel.

Ik heb het in Nederland al zo vaak meegemaakt, maar het blijkt ook hier te werken. Binnen een paar minuten had zich een hele schare toeschouwers om het voertuig verzameld. De mobieltjes kwamen te voorschijn en er werd gewezen en besproken. Zo herkenbaar! Daarvoor had ik dus niet helemaal naar het noord westen van Argentinie hoeven te gaan ;-)

de kracht van mooi geel werkt wereldwijd ;-)
Oh ja het is dus een Ferrari
Mocht je meer over onze Argentijnse fietsavonturen willen lezen dan kan dat via http://www.cyclingaroundtheworld.nl/heimweenaardehorizon Daar kun je je ook abonneren op een emailservice. Via Facebook verschijnen ook regelmatig updates.

2 opmerkingen:

  1. Drie maanden zonder je Strada; dat is afzien. Maar je bent al halverwege. Veel plezier in dat verre Argentinië.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij wil niet eens meer hierheen komen denk ik. Daar is het 30 graden elke dag. Hier halen we de 10 niet eens meer ;-).

    BeantwoordenVerwijderen