maandag 6 maart 2017

De Achterkant van LOL

Ben je heerlijk aan het wandelen ergens op de mooie Veluwe, hoor je plotseling achter je een vreemd rommelend geluid en ineens zo'n gemeen snerpend toetertje. Je schrikt je een hoedje en springt de berm in.

Nog wat geschrokken maar ook verbaasd zie je een hele sliert van die banaanfietsen, en ook andere vreemde fietsen, aan je voorbij snellen. T zijn er wel een stuk of tien of meer! "Nou moe, moet dat nou zo nodig", denk je en je wil eigenlijk iets heel lelijks gaan zeggen.

Juist op dát moment is de allerlaatste fietser vlakbij jou in de buurt. Het is een gele fiets en de man die er in zit remt even af. Steekt vriendelijk z'n hand op en zegt met een brede glimlach "Hallo, lekker weertje hè..." "Ach, 't zijn eigenlijk best wel aardige mensen, die banaanfietsers", denk je dan ineens een stuk milder.

Wat die man in die laatste gele fiets deed, dat is dus één van de vele belangrijke taken van de Achterkant van LOL. Van de fietsers die helemaal achteraan rijden. De bezemfietsers, de staartrijders, de hekkesluiters, zij die het stoplicht nooit halen. En de 'goodwill' ambassadeurs dus. 

Bij LOL zijn we soms ook heel goed in lekke banden (DF links, Strada rechts) ;-)
Dat ik meestal in die achterhoede fiets bij LOL-tochten weten de meeste lezers wel. Nee, en ik hoef daar dus niet harder te fietsen dan degenen die voorop rijden. Dat komt door mede mijn zeer efficiënte manier van pedaleren. Ik leg het je graag eens uit op voorwaarde dat je een keer meefietst met LOL. Meld je alvast maar aan voor de aprilrit!  

Hoe z'n LOL-tocht verloopt? Nou, fiets dan vijf minuten mee afgelopen zondag 5 maart. We gingen op bezoek bij Marloes en Theo in Koudhoorn. Marloes is een tijd geleden aangereden met haar roeifiets en nog druk bezig met revalideren. LOL ging haar een hart onder de riem steken én haar appelgebak opeten natuurlijk ;-).

De hele heenrit stond de 'action camera' aan en filmde alles wat er vanaf de Achterkant van LOL te zien was.




6 opmerkingen:

  1. "Ik rijd wel weer achteraan hoor....", geef maar toe, je doet het gewoon graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geslinger van mij ziet er op beeld veel erger uit, dan het voelde.

    Ik was even aan het testen of ik een lekke band had :-)

    Leuk hoor zo'n filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik vroeg me al af wat je in hemelsnaam aan het doen was maar Nico heeft het me haarfijn uitgelegd. Ik kende die truuk nog niet.

      Verwijderen
  3. Bij het bedrijf waar ik werk heet zo'n "ambassadeur" dus medewerker imagobewaking. Dat is serieus een heel team mensen achter computers die allerlei massa media 24 uur per dag in de gaten houden en reageren met sussen, excuses aanbieden en reageren met inlevingsvermogen om de imagoschade van het bedrijf binnen de perken te houden.

    Het lijkt een beetje op wat Paul doet :-)))

    Gelukkig is dat nog een gemoedelijke toerclub, en zal de schrik en boosheid van andere weggebruikers nog wel meevallen.

    Ik las wel in een Ligfiets& een ingezonden klacht van een argeloze fietser op de dijk Lelystad-Enkhuizen die te maken kreeg met de "terreur rijders" die met een totaal ongepaste 60-70 km/u over een openbaar fietspad knallen, dat niet afgesloten is voor de race en waar andere fietsers en wandelaars ook niet voor gewaarschuwd worden.

    Of de vriendelijke Paul als ambassadeur daar ook goede resultaten zou boeken....waag ik te betwijfelen.

    Maar stel ik als pappa met onhandig fietsende kleine kinderen....zou ik bijvoorbeeld op die dijk worden verrast door zulke hardrijdende velomobielen die niet afremmen waardoor ik voel dat mijn kinderen in levensgevaar komen...

    Dus van een toerclub die rustig rijdt kun je best als ambassadeur optreden. Maar velomobiel ambassadeur moet je niet willen worden :-))












    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het grote voordeel van achteraan rijden: je hoeft nooit te spiegelen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen