donderdag 5 december 2013

Kloink, boenk, knal, beng én ting!

Ik was net twee scholieren gepasseerd die, voorovergebogen tegen windkracht 6 of 7, weggedoken achter hun capuchons, mij nariepen "Nou zo blijf je wel lekker droog!".  En gelijk hadden ze. Diep weggezakt achter het schuimdeksel, de klep van mijn regenpetje zo ver mogelijk over de ogen getrokken zat ik er redelijk comfortabel én droog bij.

Ik peinsde daarna nog wat over het gemak en ongemak van een toerkap. En of dat nu, op deze horrorstorm-coderood-dag handiger en prettiger zou zijn dan mijn low budget deksel-petje combinatie. 

Daarna dus, werd ik plotsklaps hardhandig uit mijn mijmeringen weggerukt! Kloink, boenk, knal, beng, ting! Het waren allemaal nogal harde geluiden, verontrustend hard, en ze kwamen uit het vooronder van mijn scheepje op woelige baren. En vreemd genoeg was het laatste geluid, die ting, het karakteristieke geluid van de grote ding-dong fietsenverjager die in het vooronder hangt.

Ik hield mijn benen stil en hoorde dat het nog niet voorbij was. Grrr, zzz, grrr, zzz, klonk het ergens vooraan. Het klonk niet goed... Is dit "de dag die je wist dat zou komen..", schoot door mij heen. Had ik nu serieuze pech onderweg bij stromende regen, harde wind en in volledige duisternis? Was ik daar wel klaar voor?

In de diepe duisternis van mijn route ben ik altijd weer blij dat ik bij aanschaf gelijk gekozen heb voor de optie Dubbele Koplampen. En bovendien staat 't mooier ;-)
Ik stopte voorzichtig en pakte mijn hoofdlamp. Met de krachtige leds verkende ik de ruimte rond mijn voeten. Niets te zien, zo op het eerste gezicht. En toen stopte die brommer.

Door z'n integraalhelm verstond ik er niet veel van maar ik begreep wel dat er een boomstam uit mijn fiets stak. De brommerrijder boog zich naar voren en trok voorzichtig aan de boomstam terwijl ik behoedzaam achteruit flintstonede. Het was best een joekel.

Altijd fijn als er mensen zijn die je zomaar helpen. Nog bedankt daarvoor!








2 opmerkingen:

  1. Hoi Paul, je mag altijd mijn sinner-kap eens een paar dagen proberen....
    Lorenz

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Lorenz, Dank je. k hou je aanbod even in gedachten. Zodra er op de heen en terugweg weer wat meer daglicht is lijkt me dat een interessant experiment..

      Groet, Paul

      Verwijderen