donderdag 28 maart 2013

Het laatste licht

Het laatste ochtendlicht, in mijn geval. Voorlopig althans, want vanaf komend weekeinde met het begin van de zomertijd gaan de vroege vogels onder ons weer voor een paar weken  terug de duisternis in.

Vanochtend nog maar even genieten van die heerlijke voorjaarszon die in hoog tempo over de horizon naar boven klimt.

Gelukkig heb ik bijna elke dag een camera in de fiets klaarliggen. Fris was het natuurlijk nog wel. Maar met wat handig manoeuvreren hoefde ik niet eens mijn warme bakje uit om bijgaande foto te maken.Een mooie tijd elk jaar weer.

Het zal wel aan het seizoen liggen maar deze week had ik voor het eerst weer eens  'last' van slapende eenden en meerkoeten midden op het fietspad. De eerste keer dacht ik in de schemering een grote klont zand voor mij te zien opduiken. Tot die klont pootjes kreeg en in hoog tempo het kanaal in dook. Alweer een teken dat het echte voorjaar er aan gaat komen!



2 opmerkingen: