zaterdag 15 september 2012

Inpakken en wegwezen

Inpakken voor de vakantie. Altijd meer werk dan je denkt. Je bent er zo een halve dag mee bezig! Wat in de onderstaande video een minuutje duurt, duurde in werkelijkheid van 11.00 uur tot 16.00 uur. Maar dan heb je ook wat; twee grote bagagezakken van elk zo'n 20 kg vol met kleding, kampeerspullen, fietsdingen en wat je nog meer nodig hebt voor een fietstocht van ruim 4 weken.

Een ritueel wat zich elk jaar herhaalt. De onderstaande time-lapse video is weliswaar twee jaar oud maar ook vandaag ging het weer net zo. Gelukkig hebben we een uitgebreide checklist waardoor het vrijwel onmogelijk is iets te vergeten! 




1 opmerking:

  1. Ongelofelijk wat een zooi om mee te sjouwen als het op een berg gestort is.
    Een Toareg neemt een stok/speer en zijn hoofdkreukje mee en een geitenblaas met water. De rest vind hij onderweg wat hij nodig heeft.

    Tijdens mijn Zwedenreis in 2010 heb ik het roer omgegooid. Letterlijk de zooi overboord gezet. Ik kwam tot de ontdekking dat ik meer aan het verhuizen was dan aan het reizen. Ik denk in nu 'kamers'. Slaapkamer, keuken en garage. De garage is het belangrijkste. Slapen kan je overal en eten is ook overal verkrijgbaar. Geld is dan het belangrijkste en soms dat niet eens. Een garage is alleen minder belangrijk als je niet beschikt over eindeloos veel reistijd.

    Fijne tijd en REIS ze.

    BeantwoordenVerwijderen