woensdag 28 maart 2012

999.9 en ander gewichtig nieuws

"T is nét geen mijlpaal maar wel heel knap zoals ik dat uitgemikt heb. Vanochtend om ongeveer 6.50 uur bracht ik Strada 94 in de fietsenstalling tot stilstand en spontaan sprong de teller op 999.9 kilometers. Ik had nog een rondje kunnen draaien om 'm precies op 1000 uit te laten komen maar dan was er het risico geweest dat het 1000.1 of 1000.2 zou zijn geworden. En da's een minder mooi getal dan die 4 x negen. De kop is er af, heet dat geloof ik. Op naar de 9999.9 kilometers.


Foam brick number 9 little tikes number 9 Educational Brick number 9 fullstop number 9


En dat andere gewichtige nieuws? De gemeente Brummen heeft in zijn oneindige wijsheid besloten om de gevreesde rood-witte paaltjes weer in het fietspad terug te plaatsen. Waarschijnlijk gaat het hier om een zomerplaatsing om hengelaars met auto's te weren. Want die zitten graag langs het Apeldoorns Kanaal. Ik zal het eens melden bij de afdeling Brummen van de Fietsersbond.

Verder was het een dag met een extreem hoge ligfietsdichtheid. Op de terugweg passeerde ik eerst een open trike en bij een stoplicht aan de Deventerstraat in Apeldoorn stond een stuk voor mij een witte Quest met reclame voor Max.NL erop. Ik moest even zoeken maar die is dus van Arjen Haayman; hij was denk ik op weg naar huis in Deventer.

En dat was nog niet alles. Vlakbij Dieren, de wind stond gunstig en ik stoof met 40+ zuidwaarts, spotte ik iets geels in de verte. Verborgen achter een hele kluit mij tegemoetkomende recreatiefietsers ontwaarde ik omstreeks 17:15 uur een gele Quest met blauwe stippen (?) op zijkant.  Deze velonaut heb ik niet via het web kunnen traceren. Ik heb nog even gezocht via Google Afbeeldingen op "quest velomobiel" en dan naar afbeeldingen waarin het geel overheerst.  Zonder resultaat.





1 opmerking:

  1. Geel met blauwe stippen..........?

    Helaas, die ken ik ook niet. Heb ik ook nog nooit gezien.

    BeantwoordenVerwijderen