donderdag 23 februari 2012

Goodbye NS welcome VM

Een tijdje geleden waren het er nog 23. Maar vandaag is het echt de laatste keer. Voor de laatste keer trek ik de achterdeur achter mij dicht om richting station Dieren te lopen. De regen  borrelt in de regenpijp, de straten glinsteren. Het is stil, ergens in de verte passeert een auto. Het is zes uur, bijna niemand is nog wakker, alleen het krantenmeisje kruist mijn pad.

Op het station staan de vaste klanten voor de allereerste trein richting Zutphen. Iedereen die de aansluiting naar Apeldoorn moet halen stapt achterin in. Anders is de kans op missen te groot. In Apeldoorn nog één keer via de voetgangerstunnel naar spoor 1. Het is inmiddels behoorlijk druk geworden in de trein naar Amersfoort, maar ik vind ook nu snel een vrij plekje.


In Amersfoort trek ik nog één keer mij (tr)ouwe Gazelle uit de stalling om naar Leusden te fietsen. Gelukkig wordt het elke dag een stukje vroeger licht, dat maakt de heenreis altijd wat prettiger.

Vanaf a.s. maandag zal er een nieuw ritme ontstaan. Een ritme van de fietsschoenen aandoen, de Strada uit de garage duwen en richting Apeldoorn fietsen. Nu nog overheerst de weemoed van het afscheid nemen van een hele prettige werkplek maar de komende dagen zal dat ongetwijfeld plaats maken voor het genoegen van het Nieuwe Forenzen.

Maar één ding verandert niet, ook vanaf volgende week rij ik met intercitysnelheid naar mijn werk. Goodbye NS, welcome VM!






7 opmerkingen:

  1. En dan toch met reclame van de NS op je fiets gaan fietsen..........;)

    Het ziet er net echt uit.

    Misschien tot 4/3.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heeft jou fiets net zo veel vertraging als de ns?
    en als er blaadjes op het asfalt liggen, wat dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Één voordeel heb ik al, het wegonderhoud ligt niet bij Prorail ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mij is niet helemaal helder van welke plaats naar welke plaats je nou rijdt. Aankomst zal vast Leusden zijn maar vertrekpunt?
    Als ik met de OVplanner kijk, lijkt het met het OV helemaal niet zo gek ver te zijn (qua tijd).

    Hoe zijn de overeenkomsten/verschillen in afstand en tijd als je OV en VM naast elkaar zet?
    (ongetwijfeld heb je het voordeel met de VM dat je vrijheid hebt van vertrektijd. Ongemakken als vertraging/oponthoud zullen minder voorkomen en in de winter zou sneeuw nog wel eens flink roet in het eten kunnen gooien maar verder....... karren maar!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rechts bovenaan dit blog staat de volgende tekst:
    Het beschijft o.a. de belevenissen met velomobiel Strada 94 in het woon-werk en ander verkeer. Meestal langs het Apeldoorns kanaal tussen Dieren en Apeldoorn.

    I rest my case...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor de mensen die de details willen weten: mijn oude woonwerkafstand was 60 km van Dieren naar Amersfoort maar straks naar Apeldoorn is dat slechts 27 km. En daarmee binnen fietsafstand.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een mooie fietsafstand die binnen het uur te doen moet zijn. Dat gaat het OV vast niet van je winnen inderdaad als je ook nog de reistijd van en naar het OV meerekent.

    BeantwoordenVerwijderen