dinsdag 10 januari 2012

Zefal moet wijken voor Lowepro

Vandaag een ritje richting hoog water IJssel, Doesburg en Doetinchem gepland. Dat hoge water in de IJssel staat nu echt hoog, het veer bij Dieren is al een paar dagen uit de vaart en dat komt niet zo vaak voor.

Om hoogwater foto's te kunnen maken heb je natuurlijk je camera nodig. Ik sleep vaak m'n Canon spiegelreflex mee die met andere fotospullen in een stevige Lowepro fotorugzak zit. Ideaal zolang je wandelt of achter op de bagagedrager van een van m'n andere fietsen. Die kloeke rugzak past helaas niet in het bagagecompartiment van de Strada. Te dik.

Het alternatief is eral. Een fototas waar alleen de camera inpast. Zou heel goed aan mijn rechterzijde een plekje kunnen vinden. Zit daar wel de bidonhouder die Velomobiel.nl standaard monteert een beetje in de weg. Ga ik veel drinken tijdens mijn woon-werk ritten? Ik dacht het niet. Eruit met Zefal  en erin met Lowepro.






2 opmerkingen:

  1. Mooie foto! En heel verstandig, die camera. Ik heb altijd een kleine Lumix bij me daardoor let ik zelfs meer op de omgeving dan mijn snelheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Paul,

    Leuke blog en welkom als velomobieler. Ik ben niet veel eerder dan jij begonnen, in een quest, zie questbeleving.blogspot.com.
    ik zag dat Marc je al heeft geattendeerd op onze LOL tochten, zie daarvoor ligfiets.net/agenda.

    Groet, Casper

    BeantwoordenVerwijderen