vrijdag 6 januari 2017

Voor mijn geschiedenisboekje: 2016

Het is een traditie, het hoort er elk jaar bij. Nu de Oliebollentochtlawine aan berichten is geluwd, is er tijd om de kilometerstanden van 2016 op te tellen en te verwerken. De resultaten? Die zijn elk jaar zo'n beetje hetzelfde. Ook dit jaar heb ik weer ongeveer 11.000 kilometers weggetrapt in de Strada en op de Snel Explorer.

De drie koningsritten van 2016 waren de tocht naar de Cycle Vision in Amsterdam (235 km) de Oliebollentocht  (211 km), en met Wim het enige ritje naar velomobiel.nl in Dronten (160 km).

De Mega LOL tocht van vorig jaar de LOL 500 was me net iets te ver ;-). Wel maakte ik vorig jaar veel meer LOL kilometers dan in 2015 (vier van mijn acht LOL tochten waren meer dan 100 km).

Op Snel Explorer fietste ik met Anja o.a. een week langs de Ems, en reisde ik een maand door Cuba.

Anja tekende eind vorig jaar op het glas van de achterdeur een heel kersttafereel. Toen de derde van de drie koningen erbij getekend werd zat ie ineens in een heel moderne kameel. Ook oosterse wijzen gaan met hun tijd mee ;-). Vandaag 6 januari 2017 is het dus Drie Koningen.

4 opmerkingen:

  1. Mooi overzicht. Ik ben benieuwd of je in 2017 hetzelfde aantal km gaat fietsen met de Strada :-)

    Het is dus geen verbeelding van mij dat de LOL-tochten steeds langer worden. Iets minder kilometers en iets langere pauzes zou ik trouwens niet erg vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moet makkelijk kunnen Wim :-) Ik ligfietste in
      2016 10.171 km (overzicht hier), voornamelijk in de (soms wat langere) weekends, zonder woonwerkverkeer.

      Ik prefereer juist het omgekeerde bij de LOL-tochten: langere routes, minder vaak pauzeren en wat hogere kruissnelheden. Zo hebben we allemaal onze eigen van elkaar afwijkende wensen. Dus als we samen willen blijven fietsen, dan zal het compromis ergens in het midden moeten liggen... Waar ik overigens helemaal geen bezwaar tegen heb... ;-)

      Verwijderen
  2. Beste Marc,

    Bij jouw kilometrage verbleken die 7.631 kilometers (waarin mijn 4357 forenzenkilometers wel zijn meegeteld) die ik in 2016 heb afgelegd. Chapeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er weer een mooi kunstwerk van gemaakt Paul. En als je nog tips nodig hebt om rond te rijden, schroom niet om een ervaren rondjes rijder te vragen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen