vrijdag 29 april 2016

Uit het raam kijken

Als werknemer in overheidsdienst zijn er al heel wat grappen over mij gemaakt ;-). Je kunt er avonden mee vullen en websites mee volschrijven. Deze kent iedereen wel:
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit het raam? Omdat hij anders op zijn werk niets meer te doen heeft.
Het is dan ook niet zo vreemd dat mijn aandacht getrokken werd door een hele mooie oranje zwarte Strada die bijna onder mijn neus voorbij fietste. Omdat ik nu eenmaal veel naar buiten kijk ;-) merkte ik dat ie telkens om ongeveer half negen het grote kantoor in Apeldoorn passeerde. Toen ik dat eenmaal wist kon ik onderstaande foto maken.

Oranje zwarte Strada in Apeldoorn Noord. Dagelijks (?) te bewonderen.  Voor iedereen die geel minder mooi vindt ;-)


4 opmerkingen:

  1. Ah, je doet aan "KURKen", oftewel kreatief uit het raam kijken.

    Als dat je op goede ideeën voor je werk brengt is daar heus niets mis mee. Alleen als je de hele dag gaat zitten kijken of er nog Strada's en/of mooie meisjes langsrijden is het niet volledig geaccepteerd.

    Groet
    Erwin en Tante Lies (een mooi geel meisje)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik trouwens zo die racefiets daar zie staan denk ik wel dat het een kaboutertje in een mini-Strada is die daar langsfietst...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is de grote roze Giro racefiets. De Giro start nl. in Apeldoorn over iets meer dan een week.

      Verwijderen
  3. Misschien tijd voor een carriere switch ? Er zijn beroepen waarbij je uit een raam MOET kijken, zoals dat van mij :-))

    Om het salaris hoef je het waarschijnlijk niet eens te laten, dat is voor 36 uur gelijk aan beginnende HBO/WO opgeleide mensen met de hogere beloningen. ( geneeskunde, fiscaal recht, farmacie ) Ik werk zelfs maar 32 uur omdat ik niet meer geld wil, maar wel meer vrije tijd.

    Tuurlijk zijn er nadelen, zo'n salaris krijg je niet zonder reden voor een beroep waarbij je zo weinig hoeft te doen ( letterlijk uit een raam kijken ! ) Zonder twijfel is dat vooral het geval als er dingen mis gaan en je de enige ter plaatse bent die daar iets aan kan doen. Of er dingen zijn gebeurd en iemand daar voor op moet draaien, goed mogelijk als prive persoon bij justitie.

    Enthousiast ? Nee ? :-))))

    BeantwoordenVerwijderen