zondag 6 december 2015

The answer is...

De maandelijkse LOL-tocht had deze keer als thema "LOLling in the wind". De titel was geïnspireerd door het NK Tegenwindfietsen waar wij als slimme fietsers weer eens niet aan mee mogen doen. En door de te verwachten krachtige zuidwestenwind in de regio Zutphen. Niet dat er daardoor ligfietsers waren die zich af lieten schrikken.

Je kijkt recht in het bepleisterde smoeltje van S94
Deelnemers komen tegenwoordig van heinde en verre. Vanwege de bijzonder 'lollige' sfeer en de garantie van goed appelgebak halverwege!

Volgens mij waren we met z'n twaalven dertienen en we vertrokken volgens afspraak recht tegen de ijskoude wind in naar het zuiden. Over de dijken langs de IJssel. Daar heb je immers het meeste last van de wind, en daar ging het allemaal om. Het doel was vermoeid en flink verkleumd het appelgebakravitailleringspunt "De Waag" in Doesburg te halen.

En nu allemaal: "The answer my friend is LOLin' in the wind, The answer is LOLlin' in de wind. Laalalala"

Daar onderweg naar toe, ergens op het winderige stuk tussen Bronkhorst en het veer naar Dieren had er spontaan gezang op kunnen stijgen uit het LOL-peleton. De melodie is welbekend:

How many trips must a velomobile make
before it is more than a bike

How many eyes must a velonaut have
before he can see all fietsninja's

And how many miles must a velonaut ride
Before you call him/her a (wo)man

The answer my friend is LOLin' in the wind
The answer is LOLlin' in de wind

How many times must we overtake stinkbrommers
Before they're forever banned

Yes, how many times can a cardriver turn his head
Pretending he just doesn't see us?

Yes, and how many years can we ride in the rain
Before we buy a (Sinner/VO/Vekatex)kap?

The answer my friend is LOLin' in the wind
The answer is LOLlin' in de wind

Tip: luidkeels meezingen met deze begeleidende muziek
Eigen coupletten kunnen hieronder worden aangevuld



6 opmerkingen:

  1. Het was zeker niet de eenzame fietser met 13 man, maar toch ook weer niet gejaagd door de wind.
    Het liedje van de wind is schuchter, romantisch en nuchter. Het zingt in allerhande talen de mooiste verhalen. (Juuls de Korte)
    Sirocco, bergwind en cycloon, Tornado, landwind en passaat, Zuidwester, Bora en de Föhn. Elk heerst als vorst in eigen staat!

    Maar ach, ik ben het minste kind. Ik ben slechts de gelaten wind.
    Ik breng geen geur van hars en honing. Ik ben niet welkom in uw woning,
    'k Was nooit op zee of aan het strand, Want wie mij laat, heeft steeds het land...
    Ach ik ben slechts de gelaten wind. (Leonard Huizinga)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie een clublied aangekondigd ..............±'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi lied. Ik zal er de volgende keer weer bij zijn om mee te zingen.

    Nu ging de verjaardag van onze middelste dochter voor.

    BeantwoordenVerwijderen