vrijdag 27 juni 2014

De dag ervoor

De afgelopen dagen ging het fietsen bijzonder vlot. Ik scheurde moeiteloos met zo'n 40 km p/u langs het Apeldoorns Kanaal waar ik anders meestal net 30+ fiets.  Zouden de kilometers over de kuitenbijtende heuvels van Tsjechie waar ik vorige week fietste de oorzaak van deze plotselinge snelheid kunnen zijn? "He..." , dacht ik, "als het zo hard gaat kan ik me misschien nog wel inschrijven voor de 1-uursrace tijdens Cyclevision.".

Maar dat is misschien toch niet zo'n goed idee. Afreizen naar Venray zat echter wel al lang in de planning. Waar ik in een vroeger, gewoon fietsleven, nog wel even twee  keer achter mijn oren zou krabben voor ik aan een ritje van 170 kilometer (heen en terug) zou beginnen denk ik er nu eigenlijk niet eens over na. Behalve een route uitpluizen via de bekende routeplanner van de Fietsersbond heb ik niet veel aan voorbereiding gedaan. Het is voor mij eigenlijk niet veel verder dan zo'n regulier onderhoudsritje naar Dronten.

In 2012 kwam ik nog per openbaar vervoer en OV fiets naar Cyclevison
Onderweg naar het zuiden zal ongetwijfeld de ligfietsdichtheid langzaam toenemen. Dus wie weet komen we elkaar zaterdag onderweg (of op het Cyclevision terrein) tegen.

Tot ziens in Venray...en voor degenen die niet (kunnen) komen: hier volgt snel daarna een uitgebreid verslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten