maandag 30 december 2013

De eerste, de alternatieve, de oostelijke: de LOBT 2013

Op Ligfiets.net stond het ineens: "Omdat niet iedereen 27 december kan, sommigen het te ver vinden en anderen de kalkoen er weer af willen rijden, is er door een deel van LOL initiatief genomen voor deze tocht."

27 december kwam mij slecht uit, ik vond het ook wel een beetje ver om op één dag heen en weer naar Tilburg te fietsen, maar als flexitariër hoefde ik er géén kalkoen af te fietsen. Voldoende redenen om aan te haken bij wat de LOLiebollentocht genoemd werd.

Het weer was perfect, de wegen rustig, de route aangenaam...
Ruim honderd kilometer zou er gefietst gaan worden. Tot over de Duitse grens deze keer. Het weer was perfect, de route aangenaam en de koffie ("...mit oder ohne Milch?") met appeltaart ("...mit oder ohne Sahne?") in het Duitse Zwillbrock  smaakten uitstekend. Toen hadden we er al 60 kilometers opzitten.

'We' waren 11 velonauten en 2 open liggers. Die laatsten fietsten de hele tocht met een stevig tempo door. Respect daarvoor! En dankzij deze LOL-special kon ik fietsjaar 2013 afsluiten met 7468 kilometers. 
 
Volgend jaar weer?



Er zijn ook al verslagen van BocycleWim, Edwin en Casper.




5 opmerkingen:

  1. Mooi 'filmisch' verslag.

    Goede jaarwisseling en tot volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi gedaan Paul. Leuk om zo de tocht nog eens her te beleven. Groet, Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een mooi verslag Paul, heel leuk gedaan, die afwisseling van foto's en film.

    Groeten, Edwin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mij betreft volgend jaar zeker weer! Dank voor je verslag en de enthousiaste deelname van allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Paul,
    Anti-spam maatregelen, vooral de hinderlijke captcha's zijn, in ieder geval momenteel, niet nodig.
    Jij geeft in elk geval het goed voorbeeld.
    Ik schrijf er op mijn blog een stukje over.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen