zondag 6 oktober 2013

Net zo gevaarlijk als velomobielrijden...

Ondanks dat een eerder geplande vakantie ineens niet doorging, vertrek ik nu toch binnenkort voor een fietsvakantie ergens buiten Europa. En toen ik nog eens nostalgisch door mijn verzameling vakantiefoto's bladerde, viel het mij op dat er veel overeenkomsten zijn te bedenken tussen mijn fietsvakanties en velomobielrijden. Eigenlijk is het dus niet zo vreemd dat ik na 25 jaar fietsvakanties óók ben gaan velomobielrijden.

Beide activiteiten roepen allerlei reacties én emoties op bij mensen die het zelf niet doen. Het woord 'gevaarlijk' komt bijvoorbeeld nogal eens voorbij. Een aantal andere overeenkomsten zie je hieronder in woord en beeld uit eigen archief beschreven.

Je schrikt terug niet voor het afleggen
van grote afstanden op de fiets

Australië

 

Die andere weggebruikers zijn véél gevaarlijker

Zimbabwe

 

Je fietst door weer en wind, ongeacht het seizoen

Alaska

 

Beesten langs de weg? Ze slaan gegarandeerd op hol

Kenya

 

Er zijn maar weinig andere gelijkgestemde zielen
die ook zo gek zijn ;-)

Ontmoeting met een ligfietser in Bolivia

 

Je bent verslaafd aan snelheid?

India

 

Waar je ook gaat of staat, je trekt de aandacht

Uganda
Tot later...!

1 opmerking:

  1. Ik zie dat je een doorgewinterd buitenland fietser bent Paul ;-)

    Kennelijk vertrouw jij op de goedheid van mensen en aangezien je nog leeft heb je het nog niet bij het verkeerde eind gehad. Toch heb je vast ook gelezen dat in India een fietsend toeristen stel is aangevallen en de vrouw meermaals verkracht.

    In Afrikaanse landen zijn moslim extremistische groeperingen in opmars die niets liever doen dan toeristen ontvoeren. Wat is er makkelijker dan fietsende toeristen van een afgelegen weg afplukken ? Voor je het weet smeek je in een camera om je leven terwijl de gemaskerde mannen in koor "Allahu Akbar" roepen...

    Dat je niet bent geeindigd in de maag van een troep leeuwen of hyena's verwonderd me ook als ik die foto's zie.....waar giraffen zijn, zijn meestal ook grote roofdieren....toch ? Ik weet dat in een open jeep roofdieren mensen niet als prooi zien...is dat op een fiets ook zo ?

    Ik weet het, de kans dat je iets naars overkomt zoals moslim extremisten of moordende en verkrachtende Indiers is heel klein. Maar als ik lees in de krant dat er weer zo iets gebeurd is, schiet bij mij meestal ook de gedachte door mijn hoofd "wat doe je daar dan ook ??"

    In Duitsland is de rekening van de bevrijdingsactie/repatriëring overigens voor de onnozele ontvoerde zelf.....als men losgeld voor je bevrijding moest betalen mag je dat mooi je hele leven lang terugbetalen. Dat geeft wel aan hoe men over onvoorzichte toeristen denkt daar....



    BeantwoordenVerwijderen