maandag 29 oktober 2012

Het Wonder van Dieren

Eén ding kan ik aanraden: een keer met je velomobiel omslaan is erg goed voor de bezoekcijfers aan je weblog. Nog niet eerder steeg een bericht zo snel in de top 10 van meest populaire berichten; nog niet eerder kreeg ik zoveel reacties.

Maar ik zat nog wel steeds met die krassen op de zijkant van de Strada. Gelukkig was daar dorpsgenoot L@r3nz die aanbood zijn poets- en polijstvaardigheden geheel belangeloos ter beschikking te stellen.

Om Lorenz het poetsen makkelijk te maken had ik zaterdagochtend de fiets al even goed schoongemaakt met water en zeep. En zie, het eerste wonder voltrok zich al: nu het vuil eraf was zagen die krassen er een stuk minder intimiderend uit.

Iets later en een kleine kilometer verderop voltrok zich het echte wonder van Dieren. Met een lik Commandant 4 en een zachte doek verdwenen veel krassen als sneeuw voor de zon.

links: direct ná de crash - midden: schoongemaakt met water en zeep - rechts: behandeld met Commandant 4

Er bleef nog tijd genoeg over om een rondje in elkaars fietsen te draaien.  Lorenz nog hartelijk bedankt!

Lees ook Mooi rood/geel/groen is niet lelijk...

3 opmerkingen:

  1. Mag ik je advies in de wind slaan? ;-)
    Als het alleen te doen is om goed bezoekerscijfers op mijn blog te krijgen bedank ik graag voor dit soort capriolen.
    Mijn blog wordt evengoed al gelezen, soms wat meer, soms wat minder. Reacties zijn leuk, maar vaak niet nodig. Ik doe het ook niet primair om de reacties. Ik wil alleen mijn verhaal kwijt of ervaringen delen. Positief of negatief. Al werkt dat laatste soms bij sommige wat irritatie op. Dat kan, Dat mag. Even goede vrienden.

    Blijft dat je goed geholpen bent met mede velonauten uit de buurt.
    Dat is toch geweldig?

    Alleen die rare minivluchtheuveltjes zonder paaltje of andere markering uit naam van de (fiets?)veiligheid mogen ze wat mij betreft allemaal opblazen met dynamiet. Hebben we er toch nog lol van. ;-)
    Daarna het gat natuurlijk wel even dichtmaken met asfalt.....

    Ach je gaat nu vast relaxter fiets met een gekraste Quest. De nieuwigheid is eraf. (Oei! verkeerde opmerking Haha!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De minivluchtheuvel is inmiddels gemeld bij de gemeente Apeldoorn én de Fietsersbond. Nog geen reactie gehad van de gemeente.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er weer knap uit, en inderdaad sinds mijn Quest bekrast is maakt een krasje meer of minder weinig indruk. Voor mij is het sowieso een stuk gereedschap om met zo min mogelijk stress en gezond buiten van en naar het werk te komen regelmatig lekker een tourtje te maken in het weekend of s'avonds wat te trainen.
    Ik weet dan ook nog niet precies wat ik met mijn huidige Quest doe als de nieuwe er is; of erbij houden voor de winter en natte dagen, (hoef je niet steeds banden te wisselen) of verkopen oid.

    BeantwoordenVerwijderen