dinsdag 26 juni 2012

Onduidelijk, onduidelijker, gemeente

Wie herinnert zich nog mijn lofzang op de gemeente Rheden? Ik meld op een dinsdag boomwortels op het fietspad en op vrijdag worden die al keurig gladgestreken. Een waarlijk  wonder van fietspadonderhoud en snelle fietsvriendelijke dienstverlening! De hemel heb ik ze ingeprezen!

Maar ik ben een sukkel, ik heb het niet goed begrepen, blijkt nu uit onderstaande email die ik vandaag van de gemeente ontving.

"Uw melding Openbare ruimte met zaaknummer 4721 kunnen wij nu niet oplossen. In het najaar wordt er groot onderhoud uitgevoerd aan de Harderwijkerweg tussen Dieren en Laag-Soeren, dan zullen we het probleem structureel oplossen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum van de gemeente Rheden."

Er is dus helemaal niks gedaan. Die boomwortels zijn niet weggehaald, het asfalt is niet gladgestreken, alles was slechts een luchtspiegeling ontstaan in het brein van een oververhitte Strada-rijder. Ja, dat velomobielen heeft toch meer impact dan je zo denkt.

Deze reparatie heeft nooit plaatsgevonden!


Een vriendelijke dame van het Klantcontactcentrum weet hoe het waarschijnlijk gekomen is. Het wijkonderhoudsteam vond dit blijkbaar best een belangrijke melding (logisch toch?) en ging er mee aan de slag. De afdeling Onderhoud (die volgens haar meer beleidsmatig bezig zijn) heeft dit iets anders ingeschat. Zo weet dus de linkerhand van de gemeente niet wat de rechter doet. Maar ze gaat het doorgeven inclusief mijn complimenten aan het wijkonderhoudsteam.

Hoe dan ook, ik blijf toch wat verbaast, maar ook al geruime tijd tevreden, achter.

2 opmerkingen:

  1. ik denk dat de linkerhand niet weet wat de rechterhand KAN.......
    Doen komt dan vanzelf.....
    bewijs dat de beleidsmakers eigenlijk gewoon aan het werk moeten
    In het bureau van Voskuil staat een mooie omschrijving van beleid: dat gebeurt terloops....gewoon door 2 mensen....

    Hulde voor de doeners

    groet

    Q426

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als iedereen gewoon doet wordt het ook een rotzooitje.

    groet,

    Piet (beleidsmedewerker Civiel)

    BeantwoordenVerwijderen